Re: Instalacja Terminalowa i Windows 2003 server ent. PL

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Wed 22 Feb 2006 - 12:35:19 MET

Eugeniusz Rink napisał(a):

> A jak z licencjami w PXES ?? Z tego ci sie orientuje to jest chyba
> instalacja do 5 licencji za Free, czyba, ze sie cos zmienilo??

Nie rozumiem o jakie licencje ci chodzi. PXES jest na licencji gnu/gpl
czyli raczej nie ma żadnych limitów co do liczby terminali działających
pod jego kontrolą.

> Chodzi o to, by klient nie placil dodatkowo za oprogramowanie
> instalowane na terminalu...

Jakie oprogramowanie chcesz instalować na terminalu? Nie rozumiem za
bardzo o co ci chodzi. Przecież całe oprogramowanie instalujesz na
serwerze a liczba licencji i tak jest uzależnionia od liczny
użytkowników korzystających z softu lub liczby stacji
roboczych/terminali. Jeśli kupujesz np. licencje open MS Office, to
każdy terminal liczysz tak samo jakby to była stacja robocza bo, MS
Office jest licencjonowany na stanowisko, a nie na użytkownika.

> A co np z Windows XP Proff + WinConnect Server XP
>
> Czy taki zestaw mialby szanse dzialac??

Niestety nie miałem możliwości korzystania z takiego rozwiązania. No i
pozostają jeszcze względy licencyjne chyba.

--
Artur Grdeń
mega @ work