Re: czesta utrata systemu plikow w xp (mbr)

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Feb 2006 - 09:55:55 MET

Użytkownik "Mirosław Nowak" <mirek@ka.home.pl_WYTNIJTO_> napisał w
wiadomości news:7d56f282d65ec163aa7cbd7d5ca857bc@news.home.net.pl...
> Witam,
> mam taki problem z systemem xp:
> co dwa gora trzy dni nie mozna uruchomic windowsa xp po uprzednim formacie
> nawet calego dysku
> dzieje sie tak od chyba miesiaca,
> pliki fizycznie istnieja ale system plikow zmiania sie na "nieznany",
> nie wiem od czego to zalezy, moze hdd lub plyta, ale pewnosci nie mam,
> byl rowniez formatowany i ustawiany nowy mbr (fixboot, fixmbr) ale dalej
> nie pomaga,
> jezeli ktos mial taka sytuacje prosze o informacje nie chce zmieniac
> [...]

Oj, trochę nieskłądnie piszesz, nie bardzo rozumiem... ale spróbuję:
Przede wszystkim, czy pamięć, sprzęt sprawne?
RAM do sprawdzenia programem MemTest (www.memtest86.com), tworzysz dyskietkę
startową,
HDD - do dokłądnego sprawdzenia, najlepiej wypalić sobie płytkę Ultimate
Boot CD (www.ultimatebootcd.com), na której MemTest się też znajduje. Na
plytce są programy do diagnostyki dysku. Systemowo zrób z konsoli
odzyskiwania CHKDSK /P, sprawdzi filesystem i nośnik.
Płyta główna - czy aby na pewno nie zostało nic przetaktowane? Zdecydowanie
wróć do nastawów zgodnych z instrukcją.
Zasilacz - czasem on jest przyczyną, a to potrafi być mocno upierdliwe -
wahania napięcia mogą być na tyle niewielkie, ze w normalny sposób tego sie
nie wykryje, a np. jakaś operacja dyskowa może "przelać kroplę", jak
zasilacz niewydolny. Może sie wtedy wszystko pozajączkować. Zobacz, czy
wtyczki zasilania nie są luźne.
Złącza - dobrze posprawdzaj, czy nie "zasyfione", przepsikaj nawet jakimś
kontaktolem,
usuń kurz z podzespołów, sprawdź, czy są prawidłowo włożone, że np. karta,
czy sam procesor, dobrze leżą w gnieździe, czy złącze jest do konca
dociśniete (nie na siłę, bo pognie szpilki, a wtedy może być duży ból), czy
wiatrak się kręci, czy radiator dobrze przylega do procka, czy jest
warstewka pasty termoprzewodzącej, lub specjalna gumka przewodząca ciepło,
wwreszcie, czy sterowniki są sprawne (to chyba najtrudniejsze do
stwierdzenia).

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.