Re: Instalacja Win XP na "go³ym" dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 09:30:17 MET

U¿ytkownik "P@lmer" <USkoluUN_TO@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:43f12e7f$1@news.vogel.pl...
> Witam,
>
> Czy za pomoc± dysku instalacyjnego Win XP Pro SP2 bêdê móg³
> utowrzyæ na nowym dysku (160 GB) partycje w sposób jaki sobie
> zaplanowa³em, tj.: - partycja FAT16 wielko¶ci 1,5 - 2 GB fizycznie
> na pocz±tku dysku, ale widziana przez system na koñcu z
> przeznaczeniem na plik wymiany (mam 1 GB RAM-u);
> - partycja systemowa "C", NFTS, wielko¶æ 15 GB;
> - partycje 2 x 40 GB równie¿ NFTS na programy, dokumenty,
> multimedia itp. i ok. 70 na materia³ wideo (obrabiane filmy z
> kamery)? Je¿eli zaimplementowany na CD instalacyjnym XP program
> [...]

Wystarczy Ci instalator. Problem bêdzie tylko z wymuszeniem przydzia³u
literki C do drugiej partycji. Proponujê zrobiæ tak: najpierw za³ó¿
wszystkie partycje, a potem (tymczasowo) usuñ pierwsz± z nich i
zainstaluj system. Po instalacji systemu mo¿esz j± ponownie za³o¿yæ spod
diskmgmt.msc. Proponujê te¿ wykonaæ restart po za³o¿eniu i sformatowaniu
partycji systemowej a przed rozpoczêciem instalacji. Aha, pamiêtaj te¿,
¿e je¶li dysk ma wiêcej ni¿ 137 GB, to nie wolno zak³adaæ na nim
partycji przekraczaj±cych t± granicê bez w³±czenia obs³ugi BigLBA.

303013 - Jak w³±czyæ obs³ugê 48-bitowego adresowania bloków logicznych
dla dysków ATAPI w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

--
M.   [MS-MVP]