Re: +++ XP nie obsługuje nowych chipsetów (Asus A8R-MVP) ? +++

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 09:36:08 MET

Użytkownik "Slawomir Stanczak" <null@blackhole.net> napisał w wiadomości
news:dss0oe$i2m$1@zeus.man.szczecin.pl...
> [...]
BSOD

> Nie do końca Cię zrozumiałem. Za dawnych czasów tak instalowałem
> W98. Kopiowałem zawartość CD na inną partycję i z niej instalowałem
> system. Problem w tym że XP nie odpala się o ile wiem z trybu MS-DOS.

Odpalasz z dowolnej dyskietki system (DOS), warunek - abyś miał w tym
momencie choć jedną partycję FAT na dysku, najlepiej mi się zdaje, aby to
była FAT16. Może być goła, a jedyna rzecz, jaka może być potrzebna, to
zaznaczenie jej jako aktywna, ręcznie (czasem robienie tego przez instalator
kuleje). W odpalanym DOSie trzeba mieć obsługę CD-ROMu. Na samej partycji
może nie być niczego. Po pomyślnym odpaleniu DOSa ze sterami CD-ROMu
przechodzisz do katalogu I386 na CD i wpisujesz WINNT, odpalasz. Pamiętaj,
aby wczytać też przedtem SMARTDRV, przyspieszy kopiowanie, choć nie jest
konieczne. Jedziesz. Pierwszy restart - i już instalowana Winda przejmuje
swoje zadania. Instalatorowi podpowiadasz tylko, aby zrobił konwersję na
NTFS.

> W takim układzie musiałbym na tej drugiej partycji zainstalować
> W98 i spod niego spróbować wystartować instalatora XP lub skopiować
> zawartość CD XP na tą partycję i wystartować z niej CD.

Nic nie musisz dodatkowo instalować, ani kopiować. Wystarczy, aby po
odpaleniu DOSa z dyskietki był widziany CDROM.

> Dobrze myślę, czy też nie ? Istnieje w ogóle możliwość odpalenia
> instalatora XP z partycji FAT z poziomu MS-DOS ? Pytam o to dlatego
> że jak dotąd jest to pierwszy taki przypadek.

Zawsze tak robię, jeśli z jakiejś przyczyny nie startuje mi od razu z
CD-ROMa, np. jeśli BIOS nie obsługuje takiego startu, lub na płycie nie ma
programu startującego.

> Pamięć jest na 100 % sprawna.

Pewności nie ma się nigdy :) Ale OK, zresztą w razie czego MemTest.

Próbuj, wbrew pozorom to nie jest takie trudne. Oczywiście, licz sie z tym,
że taka może być uroda płyty. Czasem może się tak dziać, gdy nie jest w
BIOSie włączona obsługa LBA dla danego urządzenia. Tez tak miałem.

Powodzenia.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.