+++ XP nie obsługuje nowych chipsetów (Asus A8R-MVP) ? +++

Autor: Slawomir Stanczak <null_at_blackhole.net>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 16:51:23 MET

Witam,

Jestem po raz pierwszy na tej grupie, gdyż dotąd nie miałem
takiej potrzeby.

Problem jak w temacie. Dotąd używałem Asus A8V. Zero problemów
pod linuxem i XP. Na płycie padła karta sieciowa. Zamówiłem Asus
A8R-MVP. Własnoręcznie złożyłem komputer. Maszyna działa prawidłowo.
Na najnowszym jądrze pod linuxem wszystkie urządzenia zostały
wykryte i działają ok, tak więc problem sprzętowy odpada.

Z tego względu że administruję siecią muszę na tej samej maszynie
mieć również XP.

Odpaleniu krążka XP, standardowe info:
"Naciśnięcie dowolnego klawisza uruchomi Instalator XP..."

Po naciśnięciu klawisza ekran robi się czarny i na tym koniec.
Mimo że pod linuxem to wszystko działa, wymieniłem DVD, dysk,
próbowałem podpinać HDD i DVD na jednym kanale IDE jak również
na oddzielnych - bez efektu. Płyty XP nie można zabootować.

Pytanie do Guru XP jak obejść ten problem ? Czy ktoś z Was
używa płyty Asus A8R-MVP i udało mu się odpalić instalatora XP ?

Gość z firmy która obsługuje moją sugerował wyłączenie USB, IEEE,
SATA itp., podłączenie napędu DVD na jednej taśmie wspólnie z dyskiem.
Zastosowanie się do tych wskazówek absolutnie nic nie dało. Rozumiem
że mogą wystąpić problemy ze sterownikami kart, ale tu mam kompletną
"zimę".

Z góry zaznaczam, nie mam najmiejszej ochoty na świętą wojnę. Wychodzę
z założenia że każdy jest wolny i wybiera to co mu się podoba linuxa,
XP czy coś innego. Swoje wiem i nie jestem kompletnym oseskiem.
Sprawa jest dla mnie istotna. Potraktujcie pytanie poważnie.

Dzięki za ewentualne sugestie.

pozdrawiam
Sławek