backup - potrzebne programy lub batche

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 00:44:48 MET

Przymierzam się do rozpoczęcia regularnego backupu cennych danych z komputera.
Etap pierwszy czyli określenie co, jak często i gdzie będzie backupowane
mam już za sobą. Wypadało by teraz przystąpić do drugiego etapu czyli
zdobycia odpowiedniego softu i skonfigurowania go. O ile backup jako
całość będę robił systemowym narzędziem Kopia Zapasowa o tyle mam
problem z dwoma rzeczami, które pośrednio mają się znaleźćw kopii
zapasowej.

Jedna to kompletne listy plików i katalogów z wszystkich
partycji. Ideałem jest dla mnie wtyczka DiskDir do Total Commandera ale
nie mam jej jak zautomatyzować by samoczynnie robiła takie "obrazy"
partycji. Szukam więc jakiegoś programu dającego podobną
funkcję(wynikowy plik ze spisem wszystkich plików/katalogów na partycji,
wraz z ich właściwościami(rozmiar, data utworzenia/modyfikacji,
atrybuty)) lub też batcha pozwalającego takie listy tworzyć.

Druga sprawa to komentarze do plików/katalogów zapisywane przez Total
Commandera w danym katalogu jako jeden wspólny plik descript.ion.
Trzymam w tych komentarzach informacje o tym, skąd dany plik został
pobrany, co zawiera(w przypadku instalek, archiwów, dokumentów) itp. Czy
można w prosty sposób zawartość tych plików zrzucić w sposób
automatyczny do jednego dużego pliku tekstowego(w formacie: [ścieżka do
danego pliku z komentarzami] <CR> [zawartość tego pliku] <CR>) przy
pomocy jakiegoś batcha lub też malutkiego programiku?

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066