Re: problem z winda.... ;( XP

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 19:03:26 MET

Użytkownik "e" <asd@asd.pl> napisał w wiadomości
news:dsndcn$jop$1@inews.gazeta.pl...
> Witam.
> Wczoraj pare razy pod rzad zawiesil mi sie komputer.
> Jak to naprawic? Czy tylko reinstal systemu pomoze?
> Wydajemi sie ze moze to byc wina ktoregos pliku systemowego. :(

Spokojnie, to tylko awaria - możliwe, ze sytuacja poprawi sie, gdy z konsoli
odzyskiwania wpiszesz chkdsk /p, spowoduje to naprawę systemu plików, oraz
przeskanowanie nośnika i wyłączenie z ruchu błędnych bloków. Jest możliwe,
że system wczytując się, zatrzymuje się właśnie na pliku z uszkodzonym
sektorem, lub z niewłaściwym łańcuchem jednostek alokacji. Możliwe, że
naprawianie uszkodzeń coś-tam usunie, ale powinieneś odzyskać (może, nie
musi to nastąpić, uprzedzam) dostęp do systemu i móc go normalnie
ponaprawiać.
Jeśli np. błędny sektor, lub łańcuch trafi na plik wymiany - to awaria
systemu jest niemal pewna. Tak więc, wiele do stracenia nie masz, spróbuj
CHKDSK /P z konsoli odzyskiwania.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.