Re: wypierdoli³o partycje - pomocy!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 01:01:43 MET

U¿ytkownik "lantech" <olejniczok@tenbit.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:dsgj0b$3io$1@sunflower.man.poznan.pl...
> czesc
> w³±czam notebooka i pach, nagle sie zwiesi³ - WIN XP Professional.
> Zrestartowa³em, nie ma partycji, dysk jednak widoczny, wiêc raczej
> sprawny. próbowa³em przywróciæ partycje z konsoli odzyskiwania
> (mój b³±d) i za³o¿y³em b³êdnie.
>
> teraz przede mn± najgorsze, odzyskanie danych, bo nie liczê ju¿
> ¿e uda mi siê za pomoc± naprawy partycji co¶ za³atwiæ.
>
> czy istnieje jaki¶ program, który za³o¿y na nowo i poprawnie
> partycje bez kasowania danych, tak ¿ebym móg³ pod³±czyæ dysk jako
> slave do innego komputera i wtedy podj±c próbe odzyskania danych?
> [...]

Pech i g³upota, niestety. Rozgrzesza Ciê tylko to, ¿e sam to
zauwa¿y³e¶....

Za³o¿y³e¶ partycjê i j± sformatowa³e¶. W tym momencie szlag trafi³ MFT.
Mo¿esz oczywi¶cie próbowaæ odzysku pojedynczych plików i mo¿e nawet
sporo znajdziesz, ale na pewno straci³e¶ strukturê katalogów, a ponadto
wiêkszo¶æ plików mo¿e siê okazaæ uszkodzona b±d¼ zawieraj±ca nie te
sektory co trzeba. Wszystko zale¿y od stanu partycji, tj. od stopnia jej
fragmentacji. Có¿, proponujê nie bawiæ siê ju¿ w odkrêcanie tego co
nabroi³e¶, tylko od razu siêgnij po ciê¿ki kaliber, tj. np. Ontrack Easy
Recovery, Get Data Back, b±d¼ ca³kiem niez³y i darmowy PC Inspector File
Recovery http://www.convar.de . Je¶li jednak masz ochotê na zabawê, to
spróbuj przeskanowaæ dysk przy pomocy Testdisk
http://www.cgsecurity.org/ w poszukiwaniu kopii bootsektora (by³a
zapisana w ostatnim sektorze starej partycji) i przywróæ j± w miejsce
obecnego bootsektora tj. w pierwszy sektor partycji. Testdisk odtworzy
te¿ na podstawie informacji w nim zawartych prawid³owe wpisy do tabeli
partycji. BYÆ MO¯E uda siê odzyskaæ w ten sposób dostêp do choæ czê¶ci
MFT. Niez³ym narzêdziem do pracy z partycjami jest te¿ DOS-owy Active
Partition Recovery.

P.S. Przed jak±kolwiek zabaw± zrób obraz partycji sektor po sektorze!!

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadaj±c zmieñ px na pl/