Re: nietypowe pytanie dotyczące CMD.EXE

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 20:37:28 MET

W wiadomości: dsg0dj$2cf$1@news.onet.pl,
Olaf <olaf@adres.pl> napisał(a):

> A może odpalaj programy dosowe z command.com a nie cmd ?

Witam!

Sprawdziłem na moim XP, przy użyciu command.com nadal pozostaje problem
ilości linii na ekranie. Przynajmniej w Norton Commandrze.

Natomiast warto dodać, że jeśli uruchamiany w XP (i pewno w w2k) .bat-cza,
albo plik .cmd to interpretatorem ich zawartości jest cmd.exe. Mimo, że
eksploratora nazwa pliki .bat tak: Plik wsadowy MS-DOS. Użycie command.com
do uruchamiania plików .bat jest możliwe i wymaga dodatkowych zabiegów.

P.S.1 Programy DOS raczej są uruchamiane z ikonki, a nie z wiersza poleceń.
Najczęściej jest to wygodne rozwiązanie.

P.S.2 Ciekawostką jest to, że można zmienić rozszerzenie pliku programu z
.exe na .bat i nadal będzie się uruchamiał. Windows mocno się stara aby go
uruchomić.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski