Re: jak skopiowac otwarte pliki (typu np. rejestru)?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 08 Feb 2006 - 18:24:10 MET

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.syneticon.net> napisał w
wiadomości news:dsd4m8$4vs$1@newsreader3.netcologne.de...
> Michal Kawecki schrieb:
>
> (...)
>
> No wlasnie.
>
> Chcialem sobie napisac narzedzie do backupu / odzysku serwerow - po
> przejrzeniu cennikow tych narzedzi roznych producentow.
>
> Przy wiekszej ilosci maszyn / danych mozna sie pociac korzystajac z
> ntbackup.
>
> A jakos nie jestem skory do wydawania sporej ilosci pieniedzy na
> cos, co w konkurencyjnym systemie :) mozna zrobic za pomoca
> narzedzi dostepnych w systemie.
>
> No ale coz, pewnie trzeba bedzie :(

Ja sobie poradziłem w inny sposób. Skorzystałem z programiku Drive
Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm , który potrafi zrobić
obraz partycji w tle bez konieczności zamykania systemu i podmontować go
pod literkę. Napisałem sobie skrypt, który robi taki obraz, montuje go,
a następnie uruchamia najzwyklejszy program do backupu danych
wykopiujący z tego obrazu wybrane pliki. Wszystko to odbywa się w tle,
szybko i niewidocznie dla użytkownika, bo skrypt pracuje z uprawnieniami
innego konta. Jest to oczywiście rozwiązanie dobre wówczas, kiedy i tak
chcemy robić obrazy partycji jakimś narzędziem, bo można wówczas
zaoszczędzić na przykład na Ghoście ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/