Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: Tomasz Motyliński <motto77_at_wp.pl>
Data: Wed 08 Feb 2006 - 00:45:30 MET

Konrad Kosmowski in <dsb7uv$t9d$1@atlantis.news.tpi.pl> wrote:

> Ja tylko nieśmiało zauważyłem, że nie da się deterministycznie tego
> zrobić, można próbować.

Oj da się, tylko wymaga sporo zabawy. Konkretny (bardzo uproszczony)
przykład, pracownikowi potrzebny jest dostęp do kursów walut (tylko i
wyłącznie), więc blokujemy mu wsio a proxy ustawiamy tak, że co kolwiek
wpisze w adresie i tak go przekieruje na konkretną stronę nbp, lub jeśli
musi mieć dostęp do kilku stron to do tych wskazanych będzie miał dostęp do
reszty nie. Serwer poczty firmowej ma w LAN i ogólnie nic więcej mu do
pracy nie jest potrzebne.

ps. na prawdę da się to skonfigurować, tylko trochę pracy, dla przykładu
iptables-save generuje mi skrypt w jednej firmie wielkości 800 KB, a pliki
od squida (razem z definicjami filtrów) zajmują prawie 600KB. Jak widać
troszkę "stukania w klawiaturkę" przy konfigurowaniu było.

--
Tomasz Motyliński