Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 07 Feb 2006 - 10:38:13 MET

** j_marek, 2006-02-04 01:36:

> Chyba chodzi o ten punkt umowy licencyjnej:
> 4.1 Zgoda na korzystanie z komputera Użytkownika. Aby w pełni
> wykorzystać zalety Oprogramowania Skype, Użytkownik udziela niniejszym
> zgody na wykorzystanie procesora i przepustowości łącza swojego
> komputera wyłącznie w celu realizacji połączenia pomiędzy użytkownikami
> Oprogramowania Skype.

No dokładnie to. :) Tym bardziej, że nie ma żadnej kontroli.

> To chyba wynika z użycia rozwiązań typu peer-to-peer. Gdzieś czytałem,
> że sukces Skypa wynika z tego, że nie wymaga on do pracy centralnej
> infrastruktury. Przez to jest tanią alternatywą dla klasycznej telefonii.

E tam. Sukces Skype wynika z tego, że ma ładny i prosty interfejs. Czy
to działa przez P2P czy tradycyjnie czy jakkolwiek dla użytkownika nie
ma znaczenia, dopóki działa. Technologia Skype jest OK, ale nie jest to
również nic rewolucyjnego, po prostu udało im się to osiągnąć tanio. Ale
z tego samego powodu, mało która firma użyje Skype komercyjnie, właśnie
dlatego, że jest P2P i średnio kontrolujesz co Ci przez sieć przechodzi.

(...)

> Ja ten zapis rozumiem, że można w firmie o ile za korzystanie ze Skypa
> nie pobiera się opłat od osób trzecich.

Tak.