Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 01:36:31 MET

W wiadomości: drvq79$d7b$1@nemesis.news.tpi.pl,
Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał(a):
[...]
> No zapisy tej umowy są niedopuszczalne w większych firmach raczej. :)
[...]

Witam!

Chyba chodzi o ten punkt umowy licencyjnej:
4.1 Zgoda na korzystanie z komputera Użytkownika. Aby w pełni wykorzystać
zalety Oprogramowania Skype, Użytkownik udziela niniejszym zgody na
wykorzystanie procesora i przepustowości łącza swojego komputera wyłącznie w
celu realizacji połączenia pomiędzy użytkownikami Oprogramowania Skype.

To chyba wynika z użycia rozwiązań typu peer-to-peer. Gdzieś czytałem, że
sukces Skypa wynika z tego, że nie wymaga on do pracy centralnej
infrastruktury. Przez to jest tanią alternatywą dla klasycznej telefonii.

Także to jest chyba demonizowanie z tą kontrolą dostawcy nad maszyną. Raczej
to jest cecha oprogramowania peer-to-peer, które musi się przebić przez
firewall-e i NAT-y.

Zainteresowała mnie przy tej okazji możliwość wykorzystani Skype firmie. A
licencja na to tak:
Artykuł 2 Licencja i ograniczenia
2.1 Licencja. Zgodnie z postanowieniami Umowy, firma Skype niniejszym
udziela Użytkownikowi ograniczonej nieodpłatnej licencji na własny, nie
komercyjny (w domu i w miejscu pracy) użytek, [...]

Ja ten zapis rozumiem, że można w firmie o ile za korzystanie ze Skypa nie
pobiera się opłat od osób trzecich.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski