Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 07 Feb 2006 - 14:00:17 MET

W wiadomości: ds9ppf$bq7$1@atlantis.news.tpi.pl,
Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał(a):
[...]
> No dokładnie to. :) Tym bardziej, że nie ma żadnej kontroli.

Witam!

Chyba chodzi Ci o brak konfiguracji tego zachowania. Bo jeśli chodzi o
kontrole to w przypadku większości program średnio użytkownik kontroluje co
na prawdę one wykonują. Uruchamiając program użytkownik musi zakładać dobrą
wolę autora.

> E tam. Sukces Skype wynika z tego, że ma ładny i prosty interfejs. Czy
> to działa przez P2P czy tradycyjnie czy jakkolwiek dla użytkownika nie
> ma znaczenia, dopóki działa. Technologia Skype jest OK, ale nie jest
> to również nic rewolucyjnego, po prostu udało im się to osiągnąć
> tanio. Ale z tego samego powodu, mało która firma użyje Skype
> komercyjnie, właśnie dlatego, że jest P2P i średnio kontrolujesz co
> Ci przez sieć przechodzi.
[...]

Tak wyczytałem ze strony Skype. Może użytkowników to nie obchodzić ale aby
tanio działać Skype musi korzystać z P2P. Tak argumentowali jego twórcy.

Poza tym jesteśmy na grupie, na której obchodzi nas jak coś działa. Ciebie
obchodziło, że wykorzystuje Twoje łącze i Twój procesor do budowy sieci P2P.

Ale częściowo zgadzam się z Tobą. Wykonanie programu także ma duże
znaczenie. I to mnie właściwie niepokoi w Skype. Że opiera się na jakimś
jednym programie, a nie na standardach. Użytkownicy różnych programów
powinni mieć możliwość komunikacji między sobą.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski