Re: Kopia zapasowa

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 20:43:07 MET

"j_marek" ds7isc$2sdu$3@news2.ipartners.pl

> Po pierwsze zakładam automatyzację kopii zapasowej.

Ja to akurat uważam za złe rozwiązanie.

> Więc raczej w małej firmie i w małej sieci nie wyobrażam sobie
> istnienia jakiś bliźniaczych systemów.

Tak zwane życie uczy, że ,,bliźnieta'' i w ogóle zwielokrotnione
systemy czegokolwiek bywają przydatne. Człowiek ma parę płuc czy
nerek. I moim zdaniem ma to sens.

Ale nie mnie się narzucać. :)

> Klaster to ma być czy co.

Klaster to chyba coś innego.

> Czas potrzebny na wykonanie poszczególnych operacji
> należy sprawdzić w praktyce.

Owszem.

> Ja mam do czynienia z nie najnowszą wersją pewnej bazy danych. Zalecana
> walidacja bazy danych zajmuję trochę. Kopia on-line także zajmuję. Także
> jak się w praktyce to wszystko złoży to może zająć to trochę czasu.

> Tak samo w domu. Korzystam z ntbackup aby zrobić kopię najważniejszych
> katalogów. Plik wynikowy przy słabej kompresji ma ok. 600 MB. Jego
> zbudowanie i wypalenie płyty zajmuję trochę czasu.

> Nie wydaje mi się żebym należał do osób szczególnie niecierpliwych.
> Niemniej jednak dla mnie kopia zapasowa zajmuje czas.

[..]

> [...]

> "Tak krawiec kraje jak mu materii staje". Trudno przeskoczyć pewne problemy
> w batczach.

Dokładnie.

> Z mojego punktu widzenia batcz służy do wykonania w sposób zautomatyzowany
> kilku operacji. Np. zatrzymania serwera SQL, uruchomienie ntbackup
> odpowiednimi parametrami, wypalenie płyty CD-RW.

> Nie wiedzę innego rozwiązania niż batch albo skrypt na automatyzację takich
> operacji.

Napisanie swego własnego programu?

> P.S. GUI się do tego nie nadaje. Programy dla administratora powinny mieć
> interfejsy batczowe albo skryptowe.

> Pozdrawiam,
Re. :)

--