Re: Kopia zapasowa

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 00:34:47 MET

"j_marek" ds60lc$20j2$3@news2.ipartners.pl

> Niemniej jednak kopia potrafi utrudniać używanie komputera.

I tak, i nie, bo tę kopię się robi w cwany sposób -- tak aby jak
najkrócej ludziom mącić. I powinno to mącenie :) trwać tak zwaną
chwilę. :)

> A w firmie raczej ludzie nie lubią czekać po pracy na wykonanie kopii zapasowej.

A -- nie wiem. :)

> I tym tropem możemy wróć do początków naszej dyskusji, czyli do robienia
> kopii on-line systemu. Czyli jak zrobić kopie czegoś coś aktualnie używane
> i nawet modyfikowane.

Odpalasz komputer z bliźniaczego systemu :) na czas kopiowania?
Niby ten bliźniaczy kiedyś trzeba też zrobić. :)
Trudno tu coś wymyślać, gdy nie jest wiadomym, co ma być robione,
ale tak zwana rzeczywistość ukazuje natychmiast, co i jak trzeba
wykonać, aby szło bezboleśnie. :)

> W innym przypadku ludzie muszą przerwać pracę aby można było zrobić kopię.

Ale kopię 1 GiB (a tyle zajmuje u mnie WXP) robi się w krótkim czasie.
Problemem są systemu poważnego zastosowania.

> Sprytne aplikacje jak MS-Office unikają nadpisywania pliku. Jest moment,
> w którym na dysku są dwie wersje pliku czekające na podmianę nazwy. Jeśli
> wtedy nastąpi awaria to przy ponownym uruchomieniu programu użytkownik
> dostanie dialog z pytaniem jaką wersję wybrać.

Bo to wszystko czerpie z tego, co było ponad ćwierć wieku temu.

> Ja czasem kasuje pliki zamiast nadpisywać je w czasie operacji
> plikowych w eksploratorze.

Ja też, choć nie pamiętam, abym coś w opisany wyżej sposób utracił. :)

> [...]
> pracy jak w bazach danych.

> Nie wiem jak to się sprawdzi w praktyce, zależy od obsługi błędów w batach.
> Kopiuję najpierw na dysk, później na nośnik wymienny. Staram się aby plik
> znajdował się zawsze w trzech miejscach: oryginał, kopia - dysk, kopia -
> nośnik.

> Zakładam, że w czasie wykonywania kopi może nastąpić uszkodzenie oryginału.
> Powstaje sytuacja, w której mam częściowo nadpisaną kopię na dysku. Powien
> wtedy pozostać chociaż nośnik wymienny. Ma nadziej, że taka awaria przerwie

Rozumiem -- ale to już zależy od Ciebie, jak tego batcha napiszesz.
(i czy to ma być batch)

> Może jeśli to możliwe powinno się korzystać z dwóch nośników wymiennych
> wykorzystywanych na przemian :-)

Ja też. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'