Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 19:57:40 MET

"j_marek" ds5f6v$1n4s$2@news2.ipartners.pl

> Różnie, niektóre programy kompresują i inne nie. O ile pamiętam WinImage
> właśnie nie. WinImage nie potrafi także wykonać imagu dysku z uruchomionym

Wydaje mi się, że znam WinImage i wydaje mi się, że służy do czegoś innego.

> system. Za to ma inne zalety. Image dyskietek, boot sektorów płyt CD, itd.

No tak. Właśnie zrobiłem wczoraj (i nie tylko wczoraj) 14 obrazków
ISO płyt i zamierzam to nagrać na [dwie] DVD, ale szukam ładnych
ikonek do ozdobienia kolekcji obrazkowej. :) Gdybym miał duszę
artysty -- sam bym malował ikony. :)

> Testowałem te trzy programy aby przekonać się czy to dużo czasu. Wyniki
> wyszyły podobne więc uznałem, że przy tej ilości danych to normalne.

> Zbyt dużo kopii to też nie dobrze jak nie można znaleźć tej właściwej :-)

Jakoś nie miewam z tym problemów. :)
Mam całą masę backupów i w razie czego jestem
w stanie kleić system (lub coś innego) z wielu płyt. :)
Tak kleiłem przed paru laty, ale teraz jestem bardziej leniwy. :)

> Poza tym robienie kopii zajmuje czas i nośniki.

Czas: Można to robić praktycznie bez angażowania siebie. :)
Nośnik: Płyta DVD kosztuje 1 złotówkę. :) Chyba to niewiele. :)

> Także osobiście lubię dbać
> o ekonomiczny aspekt danego rozwiązania. Trzeba przewidzieć jak się ono
> faktycznie sprawdzi w godzinie próby. Ale może to o czym teraz piszę to
> banały.

Nie wiem. Ja właśnie przeglądam swoje backupy czynione latami i jakoś
się w nich nie gubię. Niestety płyty tracą na swej czytelności, więc
je kopiuję. :) Banałem ;) jest twierdzenie, że zapis optyczny jest
bezpieczny i wytrzymuje dziesiątki lat. :)

> Ciekawą informację kiedyś przeczytałem odnośnie robinia kopii zapasowej bazy
> danych. Otóż Sybase nie zaleca nadpisywać plików w czasie wykonywania kopii.
> Jeśli w czasie kopii baza danych zostanie uszkodzona można zostać bez kopii.
> Wynika z tego, że do zrobienia kopii trzeba dysponować przynajmniej dwa razy
> więcej miejsca niż objętość bazy. Poprzednia kopia powinna być zachowana do
> momentu wykonania nowej.

:) Wiesz -- to jak z poprawianiem jakiegoś pliku.
Ja czasami zachowuję kilkanaście i więcej kolejnych wersji.
Zaczynałem od systemu, w którym nazwa pliku zawierała tak
zwaną wersję -- 'nazwa.roz;w': nazwa przed kropką,
identyfikujące rozszerzenie po kropce i numer wersji po
średniku, przy czym pominięcie numeru było równoznaczne
z numerem '0' (zero) lub z najwyższym dostępnym.

No i doświadczenie uczyło, że warto mieć sporo wersji. :)
(łatwiej kasować, niż odtwarzać)

> Ja rozwiązuję ten problem najpierw robią kopię na dysk później dopiero
> nagrywam te pliki na nośnik wymienny (np. CD-RW, dysk w szufladzie). Mam
> nadzieje, że błąd spowoduje przerwanie takiego batcha.

Powyższego nie rozumiem. :) Tego z błędem; bo to, że najpierw
na dysk, a dopiero później na coś innego -- rozumiem. :) Ja
najpierw kopiuję w ustronne ;) miejsce wszystko to, co chcę
zbackupować, następnie z tego buduję obrazek ISO, szukam bądź
maluję ikony (ikonowanie zabiera mi około 90 procent czasu
backupowania) poprawiam wielokrotnie ów obrazek i dopiero
wypalam ten obrazek na płycie. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'