Re: Problem z OE, jaki program pocztowy?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 15:27:26 MET

** GB, 2006-02-03 15:06:

> Dzięki za odpowiedź i sugestie. Takie rozwiązanie w tym przypadku jedank
> nie bardzo pasuje. Sprawa dotyczy bowiem małej sieci w niewielkiej firmie
> (8 desktopów bez żadnych wydzielonych serwerów).

Serwer może stać na tym samym kompie co klient - to nie jest problem.

> Konta pocztowe mają na home.pl a ci z kolei nie oferują dostępu przez IMAP.

Mi chodziło o to aby serwer IMAP pośredniczył pomiędzy home.pl, a
klientem (OE np.) Twojego usera. Serwer i klient mogą stać na tej samej
maszynie.

Serwer zajmie się faktycznym transportem poczty. Są zdaje się nawet
darmowe opcje - ale nie wiem jak u nich z IMAP - zdaje się MailEnable i
MercuryMailServer.

> Jeszcze się zastanowię nad Mozzillą lub The Bat jak zaproponował kolega
> Marek S.
> Być może też zostawię tam OE, tworząc podkatalogi archiwalne (dla każdego
> roku z którego pochdzi poczta) dla poszczególnych folderów głównych -
> podzieli to bazę bo jak wiadomo każdemu katalogowi odpowiada osobny plik

Problem z takim rozwiązaniem polega na tym, że user zniweczy Twoje
starania jednym nieopatrznym kliknięciem. :)