Problem z OE, jaki program pocztowy?

Autor: GB <nospam_at_com.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 12:49:34 MET

Witam

Użytkownik korzysta z Outlook Express. Wysyła i odbiera dużo poczty z
załącznikami. Problem polega na tym, że baza elementow wysłanych doszła do 2
GiB i OE nie wczytuje zawartości. Jak dobrać się do tej bazy?
Druga, ważniejsza sprawa: użytkownik nie chce czyścić baz, zależy mu aby
traktować program pocztowy jako archiwum wiadomości (wraz z załącznikami).
Myślałem a utworzeniu nowej tożsamości w OE i pozostawieniu starej jako
archiwum ale nie do końca o takie rozwiązanie chodzi.
Najęchętniej przeniósłbym wszystko do innego programu. Do dyspozycji jest
Outlook 2003 - tu jednak cała baza jest w jednym pliku i a nie wiem czy ten
progam może również ma graniczenie rozmiaru bazy do 2GiB. Z tego co wiem
Microsoft ograniczył rozmiar bazy w OE z powodu zwiększonego ryzyka
uszkodzenia dużej bazy - chodzi tu o większe prawdopodobieństwo uszkodzenia
dużego pliku fizycznie na dysku (np uszkodzony klaster), czy też możliwość
uszkodzenia bazy przez samą aplikację np w przypadku zawieszenia się?
Na dzień dobry, baza Outlooka 2003 miałaby prawie 4 GiB.

Jakie rozwiązanie proponujecie? Może Mozzila Thunderbird? Może jest jakiś
program, który dzieli bazy na mniejsze pliki? Baza w jednym dużym pliku
komplikuje troszkę też sprawę backupów (między innymi muszą być wykonywane w
trakcie pracy na laptopa z WiFi co zajmuj trochę czasu i blokuje bazę na ten
czas). Zależy mi też aby można było zaimportować pocztę i książkę adresową z
OE.

Sprawa dotyczy w miarę szybkiej stacji z windows XP prof., system plików
NTFS.

Oczywiście szukam rozwiązań na necie ale zależy mi też na czasie stąd post
na grupę - może ktoś juz miał doczynienia z podobny problemem i skutecznie
go rozwiązał.

Pozdrawiam
GB