Re: Internet Explorer 7 Beta 2 już dostępny :)

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 02:26:14 MET

W wiadomości: dru18c$o0n$1@atlantis.news.tpi.pl,
Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał(a):
[...]
> No to FF ma automatyczną aktualizację, jeżeli jest zainstalowany na
> koncie usera. :) No i to jest problem widniejący w Windows jedynie.

Witam!

Działa także po ustawianiu prawa zapisu dla użytkowników do katalogu FF.
Niestety kolejny program wymagający tego zabiegu.

Ale ja chce aby występował ten problem w Windows. Aby użytkownik nie
modyfikował plików programu. Jeśli bym chciał inaczej to zmieniłbym
ustawienia praw dostępu.

> Od tego to są trochę inne narzędzia niż wbudowane w programy
> aktualizatory. :)

Czy ja napisałem, że aktualizacja przez wbudowany mechanizm w programie to
dobry pomysł. Napisałem tylko, że nie jestem zadowolony z aktualizacji
dostępnej w FF.

Oczywiście każda kolejna wersja przynosi zmiany i po pobieżnym przejrzeniu
widzę poprawę w najnowszej wersji. Ale to tylko pokazuje, że automatyczna
aktualizacja jest ważna dla FF :-)

[...]
> Proszę nie kompromituj się.

Zarzuciłeś mi kompromitowanie się, a nie podałeś żadnych argumentów.

No może zapomniałem o sterownikach drukarek. Ale o ile się orientuje to
sprawa innych sterowników działających w trybie użytkownika jest całkiem
nowa:
http://www.microsoft.com/whdc/driver/wdf/UMDF.mspx

[...]
[...]
> To czy wyświetla okno, czy robi *ping*, czy świeci światełkiem czy
> też w ogóle nie daje żadnego znaku życia nie ma nic wspólnego z
> charakterystyką proces systemowy/kernel.

Ale ja nie twierdze, że ma. Chodziło mi o usługi, zostawmy kernel mode.

[...]
> To ktoś się ładnie popisał.

A jak inaczej program antywirusowy miałby monitorować operacje dyskowe.
Kiedyś był publicznie dostępny artykuł na ten temat:
http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/300/300.html

> Nie jest to przypadkiem sterownik jako proces (to od Avast)?

Nie.

> Jak najbardziej. Sorry tu jest grupa techniczna i nad terminologią nie
> ma co specjalnie filozofować. Jest terminologia i sie jej trzymamy.

No ale taka terminologia także się pojawia. Zrobiłem mały test w googlach:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Windows+%22kernel+service%22&lr=

Może po prostu nie jest popularna i częściej mówi się o tym rozwiązaniu
"sterownik".

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski