Re: Internet Explorer 7 Beta 2 już dostępny :)

Autor: wer <arx-net_at_o2.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 21:45:31 MET

Użytkownik j_marek napisał:

> [...]
>
> Witam!
>
> Tylko dlaczego Mozilla FireFox nie ma automatycznej aktualizacji kiedy
> jestem zalogowany na koncie użytkownika, a IE ma. W Mozilli muszę się
> zalogować na koncie administratora i poprosić o sprawdzenie czy są nowe
> aktualizacje. Aby to robić muszę się dowiedzieć, że jest taka potrzeba,

Uzytkownik jest od uzywania programow, a nie ich instalowania. Juz widze
wielka radosc adminow, ze kazdy user moze zainstalowac cos na stacji
roboczej bez wiedzy admina. W domu to male piwo, ale w firmie to juz
schody. Teraz trzeba wymyslec jeszcze automatyczne blokowanie
automatycznego update. Jako admin chce wiedziec co sie instaluje i sam
podejmuje decyzje czy chce to czy nie. Automatyczne update z definicji
wylaczam. Eksperymentowac to mozna sobie w domu, a nie np na maszynach
produkcyjnych. Jesli zainstaluje recznie poprawke, to przynajmniej wiec
co wy.... system w drobny mak, przy automatycznej aktualizacji, gdy
przyjdzie kilka poprawek robi sie mniej ciekawie. Wiem, moge sobie
zabootowac i przywrocic system, tylko jesli komp nie jest pod reka to
robi sie problem.

Na *nices nie ma jakos z tym problemu, loguje sie jako root, instaluje
potrzebny soft, potem wylogowanie i korzystam. To jest sensowne
rozdzielenie praw. Automagiczne aktualizacje obnizaja poziom
bezpieczenstwa systemu, bo tworza grozny mechanizm, gdy cos sie dzieje
bez wiedzy administratora. A aktualizacje z poziomu usera, to juz
naruszenie zasad bezpieczenstwa. Konto usera staje sie tak samo grozne
dla systemu jak konto admina. Sa te same prawa do zapisu sciagnietego z
sieci softu i jego instalacji.

wer