Re: partycje

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 14:44:52 MET

Michal Kawecki napisał(a):

> Powiedz to tym, co mieli sprawny sprzęt
> i nie mają już swoich danych ;-).

Co przez to rozumiesz? :)

PS. Podział na partycje wcale nie zabezpieczy przed
uszkodzeniem dalszych partycji, a nie tylko pierwszej.

> Po co? Nie prościej przywrócić system z obrazu? Wiesz, ile zajmuje
> prawidłowe skonfigurowanie pod własne potrzeby systemu XP? Mnie - co
> najmniej kilka dni. A poza tym paść może cokolwiek - tabela partycji,

Poświęcenie kilku dni co kilka lat nie jest chyba
wielkim problemem. Ja zazwyczaj raz instaluję system
i już nigdy nie muszę z nim nic robić.

Nieszczęścia o których piszesz najczęściej ogranicza
backup danych lub w ostateczności obraz wszystkiego,
wraz z danymi.

> backupów. Producenci notebooków też o tym wiedzą i obraz sprawnego
> systemu umieszczają na osobnej partycji. Po to właśnie, żeby przy
> "padzie systemu" nie trzeba go było ponownie od zera instalować.

Wątpię, czy w tym celu. Poza tym często taki ratunek kasuje
wszystkie dane, zerując całkiem dysk do stanu fabrycznego
z samym systemem.

Ja sam uważam partycje z obrazem za marnowanie pojemności
dysku, lepiej mieć mniejszy dysk zużywający mniej prądu
i bardziej niezawodny a obraz na płycie CD. W moich F-S
i Toshibach obrazy instalacyjne są właśnie na CD/DVD.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |