Re: BootIT NG [duże dyski a narzędzia dosowe]

Autor: daek <daek_at_na-berdyczow.poczta.fm.invalid>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 00:23:39 MET

W wiadomości <news:rf66rd.td4.ln@kwinto.prv> Michal Kawecki
obwieścił(a) wszem i wobec:

> A zaciekawiło mnie to. Znaczy, uruchamiasz go w *czystym* DOS-ie
> (nie w okienku DOS) i widzi więcej niż 8 GB? Hmm...

Dokładnie tak. Moja partycja startowa to 1,5 GB FAT z ntldr&co. ;) od
winXP prof XP2 oraz DOSem 6.20 i DN. DN widzi zawartość wszystkich
partycji i dysków logicznych FAT i FAT32 - na obu dyskach fizycznych
(wszystkie one są <32 GB).
DOS odpalam ze zmodyfikowanego boot.ini.

> Wlaściwie to jest taki sposób. Wystarczy wyłączyć rozpoznawanie
> dysku w BIOS-ie i sprawdzić, czy dysk będzie wówczas dla programu
> dostępny.

No fakt :)
Ale czy wtedy nie zaistnieje niemiła sytuacja opisana przez Ciebie w
poniższym akapicie? A prościej ;) : czy w ten sposób na pewno nie można
nic /spsuć?/

> Programu?? Nie sądzę, bo niby jak sprawdzić czym się autor kierował
> tworząc jego kod ;-). Istnieje natomiast narzędzie do sprawdzania
> BIOS-u pod kątem obsługi 48-bitowego LBA: HDInfo
> http://www.48bitlba.com/hdinfo.htm . Niestety płatne. Ewentualnie
> poszukaj Intelowskiego 48lbachk.exe.

Czyli żeby postawić kropkę nad "i": BIOS z obsługą 48-bit LBA + BIOS
rozpoznający dysk twardy = /ta_pewność,_o_którą_wszystkim_nam_chodzi,/
że przyrządło dosowe nie spowoduje kaszany na dysku? ;) I to nawet przy
np. wczesnym winXP home?

--
    /\_/\
    =o_o=        Pozdrowienia