Re: Czym skolonowac partycje (za darmo)?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 22 Jan 2006 - 20:40:43 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:dr0dg4$ghg$1@inews.gazeta.pl...

> Dzięki, ściągnąłem, wypróbowałem (pobieżnie).
> Pierwsze wrażenia - bardzo pozytywne.
>
> No więc ściągnąłem, uruchomiłem program,
> i został utowrzony obraz dyskietki/CD bootowalnej,
> który wypaliłem. Tylko tyle się robi pod Windows.
>
> Odpaliłem kompa z tego CD i... o miłe zaskoczenie -
> dysk SATA na kontrolerze PCI jest bezproblemowo widoczny!
> Czy ten programik sam z siebie taki mądry, czy też
> wypalony CD został stworzony pod moją konfigurację
> sprzętową i zostały tam zawarte odpowienie drivery,
> obecne w moim systemie?

Nie. Autor tego programiku wyłącznie dla jego potrzeb stworzył własny
minisystem operacyjny, który ma wbudowane wszystkie sterowniki
dostępowe. BTW w tym m.in. doszukiwać się można źródeł stabilności
BootIt.

> Innymi slowy - pytanie - czy utoworzy w programem BootIT
> bootowalny CD z bardzo przydatnymi narzędziami - jest uniwersalny?

BootIt uzyskuje dostęp do napędów poprzez funkcje BIOS-u, jeśli więc
jest w BIOS-ie pozycja "SCSI devices" na liście urządzeń zewnętrznych i
BIOS potrafi poprzez nią zabootować zewnętrzny napęd, to i BootIt też
ten napęd zobaczy. Dotyczy to także tych "prawdziwych" napędów SCSI, a
także wszelkich sprzętowych kontrolerów RAID. Ponadto BootIt
bezproblemowo obsługuje dyski i nagrywarki podpięte poprzez USB 2.0.
Summa summarum, dość trudno byłoby znaleźć sprzęt niedostępny dla tego
programiku - chyba więc można go nazwać uniwersalnym ;-).

P.S. Na niektórych płytach głównych, których BIOS nie jest w pełni
zgodny ze standardem UDMA, Bootit działa w trybie PIO i jest dość
powolny. Możesz go przyspieszyć tym narzędziem:
http://groups.google.com/group/pl.comp.nowe-programy/msg/8c1ffc8a56ea4d1a

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/