Re: Trojan

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 18 Jan 2006 - 12:22:27 MET

Tomasz Motyliński napisał(a):

> Pewnie kilka lat,

Dokładnie.

> A skąd się biorą aplikacje? Myślę, że w ciągu roku od premiery powstałaby
> całkiem pokaźna ilość oprogramowania.

Po co ktokolwiek miałby pisać aplikacje skoro nie ma
użytkowników?

> Ludzie, którym zależy na stabilności i bezpieczeństwie.

I co, uruchamialiby sam system bez aplikacji? ;) Poza tym
tych, którym zależy na stabilności i bezpieczeństwie jest
ile: 1%? 2%? Co z aplikacjami zamkniętymi nie rozwijanymi
już od lat a krytycznymi dla funkcjonowania przedsiębiorstw?

> uruchomić aplikację podać IP ofiary i iść na zrobić sobie herbatkę. Po

To chyba łamanie hasła słownikowo co najwyżej, bo dziura
umożliwiająca wejście *bez hasła* na zabezpieczony system
byłaby natychmiast rozdmuchana przez media.

> Z powodu dziur i wirusów coraz większą rzeszę użytkowników ma linuks. W tej

Dalej jest to "rzesza" a nie rzesza.

> chwili jednym z niewielu mankamentów linuksa jest brak aplikacji
> specjalistycznych i gier ale i to się powoli zmienia. Jeśli m$ nie zrobi

Bardzo powoli. Poza tym Linux ma swoje wady również,
bardzo dużo musi się zmienić by był równy Windowsom
w kilku dziedzinach. Na początek wspomnę tylko o
konieczności zrobienia jednego, prostego w programowaniu
toolkitu graficznego zamiast kilku niezgodnych ze sobą ;)

> decyduje się na pisanie softu pod niego i ma jedną przewagę której nigdy
> nie zniweluje M$ jest za darmo. Model idealny (do którego świat zmierza)

Obawiam się, że Linux z systemem automatycznej aktualizacji,
supportem i podobnymi bajerami potrzebnymi w większych
sieciach będzie komercyjny mimo wszystko.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |