Re: Trojan

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 18 Jan 2006 - 09:27:23 MET

Tomasz Motyliński napisał(a):
> Osobiście widziałem taki na oczy dwa razy. Swoją drogą żałosne jest to
> brnięcie M$ w ślepy zaułek. Powinni się wziąć w garść i na podstawie
> obecnych doświadczeń napisać system kompletnie od nowa (zrywając z

Pytanie 1) Ile by to zajęło czasu.

Pytanie 2) Skąd by się wzięły aplikacje do tego systemu.

Pytanie 3) W związku z 1) i 2) kto by tego w ogóle chciał
            używać i kto by chciał to kupować.

> na dno... Do dziś (włącznie z XP SP2) np. nie poprawiono błędu za sprawą
> którego z LAN można uzyskać dostęp do plików systemu na poziomie
> administratora nie znając hasła. Na Win2k3 nie sprawdzałem, ale myślę, że

Możesz więcej szczegółów?

Być może nie wiesz, ale w MS pracuje się nad zupełnie nowym
systemem operacyjnym zorientowanym na niezawodność i bezpie-
czeństwo. Nazywa się on Singularity i jest mocno powiązany
z ideą mikrojądra. Po iluśdziesięciu miesiącach prac istnieje
jądro i prosta tekstowa powłoka, kilku lat brakuje pewnie do
interfejsu graficznego, sterowników i podstawowych aplikacji.
*Może* wtedy będzie rozważane zastąpienie Windows przez ten
system, jednak zapewniam Cię, że bardzo prawdopodobne jest
po prostu udoskonalanie Windows. W pracach nad Vistą wprowadza
się przenoszenie modułów z trybu jądra do trybu użytkownika,
upraszczanie zależności między modułami i niezależność modułów,
więc całość powinna być bardziej przewidywalna, niż obecne
wersje.

A wsteczna kompatybilność to niezwykle ważna rzecz. Systemy,
które jej nie zapewniały, dzisiaj już nie istnieją, a te,
które ją mają kosztem innych cech nawet przetrwały wbrew
wszystkim swoim wadom. A lepiej jest przetrwać, niż mieć
argument doskonałości technicznej ;)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |