Re: Trojan

Autor: Tomasz Motyliński <motto77_at_wp.pl>
Data: Wed 18 Jan 2006 - 02:23:51 MET

Grzegorz Niemirowski in <dqk4om$j2f$1@opal.icpnet.pl> wrote:

> Fakt, może się tak zdarzyć, że jakaś biblioteka zostanie wstrzyknięta do
> explorera albo w inny sposób załadowana. Jest to jednak rzadki przypadek.

Osobiście widziałem taki na oczy dwa razy. Swoją drogą żałosne jest to
brnięcie M$ w ślepy zaułek. Powinni się wziąć w garść i na podstawie
obecnych doświadczeń napisać system kompletnie od nowa (zrywając z
kompatybinością, że starymi aplikacjami). Myślę, że nie pracują tam głupi
programiści, niestety balast kompatybilności ciągnie kolejne wersje systemu
na dno... Do dziś (włącznie z XP SP2) np. nie poprawiono błędu za sprawą
którego z LAN można uzyskać dostęp do plików systemu na poziomie
administratora nie znając hasła. Na Win2k3 nie sprawdzałem, ale myślę, że
też się da. Niestety nie mam żadnego pod ręką bo od kilku lat wszystkie
serwery mam oparte o linuxa.

--
Tomasz Motyliński