Re: VPN Lan to Lan

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Mon 16 Jan 2006 - 13:16:40 MET

Adam schrieb:
> Witam
>
> Interesuje mnie polaczenie 2 oddzialow firmy za pomoca VPN :
>
> Centrala: - iDSL - Serwer z AD i Exchange + 15 klientow
> Oddzial: Neostarda - modemo-router Asmax AR 804U (raczej do wymiany) - 3
> kompy w grupie roboczej
>
> I raz pytanie czy jest mozliwe takie polaczenie polaczenie obu sieci aby
> polaczenie bylo ustanawianie automatycznie (np przez router), oraz komputery
> z oddzialu logowały sie po uruchomieniu doAD w Centrali. Jezeli tak to jakie
> routery mogę brać pod uwage (okolo 500-700 zl na 2 routery).

> [...]

Mozesz na serwerze w centrali postawic serwer OpenVPN, i na kazdym z
klientow zainstalowac rowniez OpenVPN (jako klienty), wtedy nie bedziesz
musial zmieniac routera.

Innym rozwiazaniem jest zakup routera do oddzialu, ktory obsluguje jakis
sensowny VPN.

Ja bym wybral Linksys WRT54G lub Asus WL-500G Deluxe ze wzgledu na
olbrzymie mozliwosci konfiguracji (http://openwrt.org) w stosunku do
ceny (ok. 70-80 euro w przeliczeniu), ale byc moze zdecydujesz sie na
cos innego.
W firmie stosujemy wlasnie WRT54G; polaczone jest przez to ok. 30 oddzialow.

--
Tomasz Chmielewski