Re: [winxp] jak nagrac plyte OEM z dysku?

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 03:16:55 MET

W wiadomości: 48tupd.ld21.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Uniwersalne sterowniki dostępowe do praktycznie wszystkich napędów CD
> są od wielu, wielu lat domyślnie umieszczane na dyskietkach startowych
> rodem z MS. Rozwiązania alternatywne - tj. np. FreeDOS - także takowe
[...]
> Nie, bo nie ma już takiej potrzeby. Skończył się czas bezhołowia w
> projektowaniu języka w jakim one "rozmawiają" ;-).

Witam!

To w takim razie na czym pole problem ze sterownikiem na dyskietce w czasie
instalacji XP na dysku Serial-ATA. Dlaczego ten sterownik nie może być
dostarczony instalatorowi na CD-ROM-ie. Jest to trochę dziwny problem bo
instalator czyta swoje pliki z CD-ROM-u, więc dlatego nie chce cudzych. Jak
piszesz dostęp do CD-ROM-u nie powinien nastręczać problemu dzięki
standaryzacji protokółu.

Ta koncepcja ze sterownikami czasem jest trochę denerwująca. Rozumiem, że
system potrzebuje jakiegoś modułu, żeby obsłużyć konkretny typ urządzenia.
Jak słusznie napisałeś powinna następować standaryzacja. Nie chcę przy
używaniu każdego nowego urządzenia wpuszczać do systemu nowe sterowniki. Ze
względu na stabilność i aby nie śmiecić w systemie dodatkowymi plikami oraz
wpisami w rejestrze.

BTW: Pojawił się nowy temat związany z bootowaniem systemu przy okazji
ukazania się nowego Maca na platformie Intela:
http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface Sterowniki w
BIOS-ie EFI ?

> [...]
> zwrócić uwagę, to to że tu wszystko dzieje się spod DOS-a, tak więc
> nie jest możliwe partycjonowanie dysku podczas instalacji - trzeba
> partycje przygotować sobie wcześniej, np. fdiskiem. Oraz to, że pod
> pliki tymczasowe wymagana jest partycja rozpoznawalna dla DOS-a.
> Czyli nisko położona FAT32. Wielokrotne partycje podstawowe nie będą
> rozpoznawane. Tak więc tak naprawdę to ta forma instalacji
> przeznaczona jest raczej do stawiania systemu z instalki przegranej
> na uprzednio przygotowany dysk twardy, a nie bezpośrednio z CD...

To już wiem dlaczego moja próba użycia tego instalatora nie powiodła się.
Uruchomiłem go bez podziału dysku na partycje i formatowania jednej z nich.
Nie sprawdziłem tego w dokumentacji. A ponieważ instalacja w standardowy
sposób się powiodło nie badałem tego problemu dalej.

Tak więc instalacja z DOS-u XP jest jednak trochę trudniejsza niż bootowanie
z płyty :-)

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski