Wersje BOX (WinXP, Office 2003) a aktywacja

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed 11 Jan 2006 - 10:41:29 MET

Witam,

Jak to jest z wersjami BOX (WinXP, Office 2003).
Dzwonilem do M$ i powiedzieli mi, że aktywacja tych
pakietów (np. przez net) technicznie "przywiązuje" je
w sposób magiczny do płyty głównej, podobnie jak wersje OEM,
z tą jendak różnicą, że jesli zechce mi się przenieść je
na innego kompa, to mogę zadzwonić i aktywować przez tel.
i nie mają prawa mi takiej aktywacji odmówić, bo to są wersje BOX.

Pytanie: co się wtedy stanie z wersją działającą na starym kompie?
Czy będzie nadal działać? (Oczywiscie wiem, że prawnie byłoby
to nielegalne, ale pytam z czysto technicznego punktu widzenia).
No bo mi sie to bez sensu wydaje. Co to za zabezpieczenie,
skoro można je "obejsc" tylko dzwonią do M$ i mówiąc, że się
to przeniosło na innego kompa? Przecież ktoś nieuczciwy mógłby
tak 20x dzwonic i instalować. Więc po co takie zabezpieczenie
w ogóle jest w wersji BOX?

Dzięki,

latet