Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Wed 11 Jan 2006 - 00:09:59 MET

W wiadomości: gtjupd.6l.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Nie za bardzo rozumiem Twój problem... jeśli chcesz przenieść
> _system_ z dysku na dysk, to po prostu przekopiuj całą partycję. Albo
> zrób jej obraz i odtwórz go na drugiej maszynie. Partycję docelową
> już po przekopiowaniu zawsze możesz odpowiednio zmniejszyć. Przyjrzyj
> się możliwościom programu BootIt. Ewentualnie użyj Ghosta, on potrafi
> kopiować "po plikach" a nie "po sektorach", a w związku z tym potrafi
> je przywrócić na mniejszą partycję niż oryginalna.

Witam!

Zatem spróbuję wyjaśnić problem.

O ile wiem nie można przekopiować plików działającego systemu. Zwykle do
podobnych operacji stosowałem swój system. Podpinałem po kolei dyski aby
przekopiować pliki. Ale tym razem chciałem przenieść własny system i nie
chciałem z tym dyskiem biegać po jakiś komputerach.

Sytuację mam taką. Jeden komputer, dwa dyski i chce przenieść system. Zatem
potrzebuje trzeci element aby to wykonać. No i ten element musi dać się
uruchomić na "gołym metalu".

Postanowiłem nie korzystać z programów do zarządzania partycjami, bo nie
chcę zrobić klona partycji tylko chcę przenieść pliki na większy dysk.
Dlatego preferuję narzędzia systemowe i wolę nie dobierać się innymi
programami do NTFS-a.

Powody są dwa:
1. Musiałbym się w taki program wyposażyć. Najprawdopobniej zakupić.
2. Ale co ważniejsze przetestować i mieć do niego zaufanie. To znaczy, że
mój wybór jest dobry.

Dlatego podjąłem decyzję, że w tym momencie chce po prostu przekopiować te
pliki. Dlatego wpadłem na pomysł odpalania Windows-a XP z CD-ROM-u.

Czy ten pomysł jest taki straszny?

> [...]
> tam nadajesz prawidłowe literki.
> 3. Usuwasz podpis dysku poleceniem fdisk /mbr, co przywróci układ
> literek zgodny z zasadami. Problem może powstać, jeśli oryginalnie
> były one inaczej przydzielone.
> 4. Nowemu dyskowi nadajesz dokładnie taki sam podpis dysku jak miał
> dysk oryginalny.
>
> Najbezpieczniejszym i najwygodniejszym jest sposób numer 1. Ostatni
> sposób też jest wygodny, ale trzeba pamiętać o tym, żeby te dwa dyski
> nie były widziane w jednym systemie operacyjnym, bo powstanie
> konflikt i literki jednego z nich ulegną zresetowaniu.

Staram się nie stosować fdisk-a w XP/2k. Znalazłem w archiwum grupy link do
narzędzie z dedykowaną funkcją czyszczenia podpisu dysku:
http://www.diydatarecovery.nl/mbrtool.htm

O czym pisałem w poprzednim poście.

Czy cały problem z podpisem dysku objawia się błędem w czasie próby
ładowania userinit.exe?

Czy zatem wystarczy poprawić klucz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Userinit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe

Nie chciałbym doprowadzić swoimi zmianami do tego aby mój starty system
przestał startować :-)
Jak dobrze rozumiem radzisz ustawić:
Userinit=userinit.exe

I system sam odnajdzie ten plik bez podania ścieżki za każdym jego
uruchomieniem?

[...]
[...]
> Nie radzę podpinać tego dysku pod system bez włączonej obsługi 48-bit
> LBA. Możesz sobie zamazać pierwszą partycję.

Zatem czy aby zainstalować system na takim dysku muszę mieć płytę
instalacyjną XP z preinstalowanym jakimś service pakiem. Jak wygląda ten
problem?

[...]
> Zdaje się, że darmowy SavePart http://www.partition-saving.com/ z
> poziomu DOS-a potrafi edytować literki partycji bezpośrednio w
> rejestrze systemu.
[...]

Nie ma potrzeby korzystać z programów do grzebania po plikach rejestru jeśli
ma się regedita.
Wystarczy wybrać: HKEY_USERS i zacznie działać menu Plik -> Załaduj gałąź
Rejestru.

Aktualnie stosuję tą opcję do czyszczenia kont innych użytkowników po
programach, oraz do robienie kopii zapasowej rejestru.

Przykład:
reg load HKU\Gosc "C:\Documents and Settings\Gosc\ntuser.dat"
reg export HKU\ C:\Kopie\Dane\Rejestr\Kopia_HKU.reg

Zatem mam nadzieję, że w ten spód będę stanie otworzyć plik rejestru na nie
działającego systemu.

Na początek spróbowałbym zmienić nazwę klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Ponieważ ręczna edycja tych wszystkich danych binarnych nie jest przyjemna.
System powinien odtworzyć sobie litery dysku.

A to wszystko tak się pokiełbasiło właśnie z względu na BigLBA, ponieważ nie
byłem wstanie podzielić dysku z pod bootowanych CD-ROM-ów. Więc użyłem
systemu, który mam zamiar kopiować.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski