Re: serwer DNS - czy warto instalować w małej sieci

Autor: WL <ni_at_ma.com>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 21:40:55 MET

Paweł Goleń wrote:

> DNS jest potrzebne do działania AD.

A jakie negatywne konsekwencje wynikaja z niemania DNS?
Z pewnych (idiotycznych, ale jednak) powodow musialem w takiej
konfiguracji postawic 2003 Server.
Siec jest mala, kilkadziesiat stacji, jest to jedyny serwer domeny,
dziala na nim WINS ktory przez VPN replikuje sie z WINSem w drugiej
lokalizacji (ktora stoi na NT4 i Win2K). Domeny w obu lokalizacjach
laczy trusted relationship.

Jedyne ograniczenie jakie spotkalem - wszystkie stacje robocze musza
miec w pliku hosts rozwiazana pelna nazwe serwera domeny na IP - i wtedy
wszsytko smiga.

To przy okazji drugie pytanie jakie od razu mi sie nasuwa: postawie
kiedys w koncu ten DNS, wszystkim stacjom wpisze IP tego serwera jako
DNS, to bede musial ustawic relay na serwer zewnetrzny - ale moj serwer
jest odciety sprzetowym firewallem od netu. Moga byc pewne powody
(idiotyczne, wiem ;), ze bedzie musial odciety zostac - i co wtedy?
Jakies proxy w lokalnej sieci? Nie mam teraz dokumentacji od FW, moze on
tez moze byc relayem DNS, jesli tak to bede mial podwojny relay - jakies
przeciwwskazania?

WL