Re: Jak usunac drugiego administratora w XP?

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Mon 09 Jan 2006 - 18:15:26 MET

Dnia 2006-01-09, *Przemek* napisał(a):

> Ostatnio przeinstalowalem system, chcialem zostawic tylko konto "Administrator"
> z pelnymi prawami, a pracowac na koncie z ograniczeniami. System jednak domaga
> sie zeby na komputerze bylo przynajmniej dwoch administratorow i nowemu
> uzytkownikowi nie moge nadac praw ograniczonyvh, a jedynie administratora.
> Obeszlem to w nastepujacy sposob. Stworzylem nastepne konto z upawnieniami
> administatora, a nastepnie uzytkownikowi na ktorym chcialem pracowac nadalem
> prawa ograniczone, nastepnie zalogowalem sie jako Administrator i biorac opcje -
> [...]

Hmm... ale przecież wszystko jest tak jak trzeba (no, mniej więcej :) ) i
tak jak chciałeś. Masz (aktywne) jedno konto z uprawnieniami
administratora - w tym przypadku to wbudowane, o nazwie Administrator i
jedno konto dla użytkownika z ograniczeniami. A że w "Uruchom jako..."
masz do wyboru tylko Administratora [*]? Przecież to by było trochę bez
sensu gdyby użytkownik Przemek, będąc na tym koncie zalogowany chciał
uruchamiać coś jako... Przemek, prawda? :) To co użytkownik Przemek ma
prawo uruchomić może uruchomić "normalnie" dwuklikiem, przez skrót itp,
bez zbędnych "wygibasów" z Runas.

[*] no i to drugie konto z uprawnieniami administracyjnymi, dla którego
próba wykonania "Uruchom jako" i tak się nie powiedzie bo przecież to
konto jest wyłączone.

--
Pozdrawiam, goomish  [gg: 6653792] [JID: goomish1(at)chrome.pl]
    *This sig is currently in beta stage - read at your own risk!*