Re: Szybkosc otwierania folderów zalezy od systemu FAT32 / NTFS ?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 09 Jan 2006 - 10:06:37 MET

> Windows Explorer w czasie *wskazywania* pliku/folderu ciągnie
> o nim całkiem sporo informacji, więc takie zachowanie mnie
> nie dziwi.

No dobrze, ale czemu na jednej partycji spowolnień nie ma,
a na drugiej są, przy czym nie w każdym katalogu się to dzieje,
choć zaznaczam - nie zalezy to w prosty sposob od ilosci
plikow w nim (jest taki zwiazek, ale nie zawsze się objawia).

> o ile jestem przeciwnikiem np. Total Commandera

Dlaczego, jesli wolno spytać?

> Poza tym na spowolnienie mogą też wpływać inne programy, na
> przykład antywirus.

Sprawdziłem. I faktycznie. Po wyłączeniu Kasperskiego efekt ustąpił.
Ale zagadka - czemu występuje tylko na partycji NTFS - pozostała.

Przyjrzalem sie troche procesom, co się dzieje podczas tych opoznień.
W obu przypadkach (FAT32 i NTFS) podczas przechodzenia nad duzym
folderem zajętość procka skacze na moment do 100%.
Ale: na FAT32 jest to proces explorer.exe (Kasperski ledwie "drgnie"),
natomiast na NTFS są to - w kolejnosci obciążania:
proces kasperskiego, isass.exe i explorer.exe.

Co normalnie robi isass.exe? Chodzi mi o proces systemowy, a nie o wirusa,
który może się do niego podczepić. Zakażenie wykluczyłem.

Pozdrawiam,

latet