Re: Szybkosc otwierania folderów zalezy od systemu FAT32 / NTFS ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 09:23:27 MET

latet napisał(a):
> No dobrze, ale czemu na jednej partycji spowolnień nie ma,

Bo jest na innym dysku i ma prostszy system plików?

> a na drugiej są, przy czym nie w każdym katalogu się to dzieje,
> choć zaznaczam - nie zalezy to w prosty sposob od ilosci
> plikow w nim (jest taki zwiazek, ale nie zawsze się objawia).

Explorer jest po prostu nieco nieprzewidywalny i trudno
określić co robi. Na pewno w momencie zaznaczenia pliku
lub folderu odczytuje je (do generowania miniaturki,
podglądu, streszczenia informacji, tooltipa).

> Dlaczego, jesli wolno spytać?

Bo jest on kultywowaniem nawyków z czasów DOSa i NC,
które niekoniecznie muszą być dobre, choć na pewno są
wygodne ("przyzwyczajenie drugą naturą człowieka").
Dobry, nowoczesny menedżer plików dopiero musi powstać.

> Sprawdziłem. I faktycznie. Po wyłączeniu Kasperskiego efekt ustąpił.
> Ale zagadka - czemu występuje tylko na partycji NTFS - pozostała.

NTFS wymaga intensywniejszych operacji na dysku przy
odczycie informacji o plikach i działanie antywirusa
może uwypuklać to spowolnienie, normalnie niezauważalne.

> W obu przypadkach (FAT32 i NTFS) podczas przechodzenia nad duzym
> folderem zajętość procka skacze na moment do 100%.
> Ale: na FAT32 jest to proces explorer.exe (Kasperski ledwie "drgnie"),
> natomiast na NTFS są to - w kolejnosci obciążania:
> proces kasperskiego, isass.exe i explorer.exe.

Lsass.exe a nie isass.exe. Odpowiada za uprawnienia, autoryzację
i konta, czyli pewnie tłumaczy tu SIDy właścicieli zbiorów na
nazwy kont do wyświetlenia gdzieś w kolumnach Explorera.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |