Re: Jak utworzuć skrót na pulpicie z linii komend ?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sun 08 Jan 2006 - 03:50:10 MET

in news:dppg1n$r5f$1@atlantis.news.tpi.pl , *EMPI* wrote:
> Hej !
> Chcę zrobić płytkę , która po włożeniu uruchomi plik .bat , w którym
> jest tworzenie katalogu na dysku C, wgranie tam pliku .xls i jeszcze
> chcę, żeby do tego pliku .xls utworzył mi się skrót na pulpicie.
> Ewentualnie skrót będzie na płycie tylko trzeba go przekopiować na
> pulpit. Problem w tym, że pulpit jako katalog może byc w różnych
> miejscach w zależności od wersji Windowsów i tego czy jest tam jeden
> uzytkowik czy kilku (w Win98). Jak to można najsensowniej zrobić ?

W Windows 2000 wykonałem:
dir "%userprofile%"\pulpit\
i zagrało, w XP ZCP tak samo.
Cudzysłów konieczny dla pokonania spacji władowanych nie wiadomo po co
w 'Documents and settings'.

W windows98 chyba nie ma takiej zmiennej, ale są inne.
Jak masz system pod ręką, wykonaj polecenie: set, i sam zobacz
co masz do wzięcia. Np taka kompozycja:
%Windir%\Profiles\%Username%\desktop\ (pulpit?)
lub %Windir%\desktop\ (pulpit?)

Jak się nie da inaczej, możesz w bacie wydać polecenia kopiowania dla
poszczególnych systemów po kolei, najwyżej do tych katalogów, co ich
fizycznie nie ma, polecenia nie wykona.

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)