Instalacja WinXP - pytanie proste, ale nie oczywiste

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 19:05:44 MET

Witam,

O ile sie nie myle, to jest tak, że instalacja WinXP
odpalona z CD wykrywa sobie dyski i pozwala wyrbac
dowolną partycję w celu zainstalowania tam systemu.

Jednak - jesli wybiorę partycję na dysku, który instalka
uzna jako "drugi" (np. slave, albo dysk na drugim kanale),
to sektor startowy (mbr, czy jak to tam sie nazywa) i tak
zostanie zainstalowany na pierwszym dysku!, co moze być
problemem podwójnym - gdy ten pierwszy wyjmiemy
i zostanie tylko ten drugi z nowym systemem, a takze gdy
bede chcial odpalic stary system z tego pierwszego.

Reasumując:
mam nowy dysk, jest w kieszeni wyjmowalnej i chcę na nim
postawić Windows XP, a jednoczesnie w srodku kompa jest
pierwszy dysk z dzialajacym Windows XP, to czy koniecznie
muszę rozkręcać kompa i fizycznie odłączać pierwszy dysk,
aby spokojnie zainstalować system na tym drugim?
Oczywiscie docelowo mają to byc dwa niezalezne systemy
na obu dyskach, a to z ktorego odpalam chcę wybierać
w BIOS-ie i tylko i wyłacznie w BIOS-ie, żadnych boot-loaderów
alergicznie nie toleruje.

Dziekuje i pozdrawiam,

latet