Defragmentator dysków - alternatywa?

Autor: INNY <tajn0s_agent0s_at_prl.com>
Data: Wed 04 Jan 2006 - 12:56:25 MET

Na jednym z kompów, którym się opiekuje jest zainstalowany system
Windows XP+SP2 na partycji FAT32 o wielkości 20 GB.Rozwiązanie niezbyt
trafne to wiem (wcześniej opiekował się nim ktoś inny).Problem polega na
tym, że defragmentator dysków(standardowy w systemie) defragmentację
tego dysku robi ok 12 godzin, co jest czasem nie do zaakceptowania dla
mnie.Reinstalcja systemu na razie nie wchodzi w rachubę(ta osoba nie
zrobiła backupu danych i nie za bardzo jej się do tego
spieszy).Próbowałem użyć speed diska, ale czas jest podobny jeśli nie
taki sam.Pamietam, że pod Win98 trwało to do godziny maksymalnie.Moje
pytania brzmi:

jest jakiś program do defrgmentacji dysku, który poukłada dane na dysku
w systemie FAT32, ale pod Windows XP

lub czy można __bez utraty danych__ przekonwertować system plików na
NTFS, bo jak rozumiem XP nie lubi za bardzo fatu32 i dlatego
defragmentacja trwa tak długo:-)

INNY