Re: CdRom poza Windows...

Autor: Barman <marcysking_at_wp.WYTNIJTO.pl>
Data: Mon 02 Jan 2006 - 16:01:15 MET

nnowy wrote:

> Witam
>
> że Cd (DVD) działa pod Windowsem, to wiadomo...
> ale za chiny nie wiem jak go odpalić chciażby uruchamiając komputer
> dyskietką startową DOSa
> sterownik pod DOSa sobie znalazłem, ale co dalej?
>
> nnowy

dopisz na dyskietce w zbiorach config.sys i autoexec.bat
odpowiednie konfiguracje(odpalania) sterownika od napedu CD/DVD

przyklad config.sys

device a:\himem.sys
lastdrive=z
device a:\btc.sys
country=001

gdzie:
1 linijka to sterownik dostepu do pamieci powyzej 640kB
3 linijka to sterownik od CD-romu BTC - ty musisz sobie wpisac nazwe swojego
sterownika

przyklad autoexec.bat

@echo off
a:\mscdex.exe /D:btccd001 /l:d /m:10

gdzie 2 linijka to faktyczne udostepnienie napedu CD-rom/DVD w dosie

"/D:btccd001" to nazwa urzadzenia jaka nadał sterownik btc.sys u ciebie
zapewne nada inna nazwe i bedziesz musiał ja wpisac
"/D:nazwa_urzadzenia"

sterownik odpalany z config.sys powinien wyswietlic nazwe pod ktora bedzie
naped CD/DVD