Re: Przeniesienie Windows XP z IDE na SATA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 21:16:56 MET

Użytkownik "Lukasz Glebicki" <lukasz.glebicki@kocha.spamerow.invalid>
napisał w wiadomości news:dm2a4r$893$1@inews.gazeta.pl...

> Otóż rozwiązanie problemu polegało na małej gimnastyce. Wyłączyłem
> w biosie kanał IDE0 (co ciekawe jak wyłączyłem oba, to bios stawał
> na wykrywaniu dysków SATA). Po tym robiłem to samo o czym pisałem
> wcześniej. Za pomocą płyty instalacyjnej odpaliłem XP, wygrywając
> wcześniej drivery z dyskietki. Uruchomiłem konsole naprawczą.
> bootcfg (z wielką ulgą) nie kończył się błędem. Potem odpaliłem
> fixboot i fixmbr, choć to pierwsze pewnie by wystarczyło. Jedynie
> musiałem odpalić dystrybucję Live PLD aby naprawić bootloadera
> [...]

Prawdopodobnie BIOS kierował Konsolę Odzyskiwania do innego dysku, niż
zamierzałeś. Następnym razem - tak z ciekawości tylko - wróć do starej
konfiguracji i sprawdź poleceniem MAP oraz diskpart, jaki ona widzi
układ dysków. Problemy z BIOS-em są dość często spotykane i z pewnością
tutaj bym Cię skierował po wyjaśnieniu pewnych spraw podstawowych, o
które wcześniej pytałem :-). Tak czy tak, dzięki za uzupełnienie wątku o
rozwiązanie tego problemu.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/