Re: XP Nie widzi drugiego dysku.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 21:04:49 MET

Użytkownik "SQ9HHL" <kdoniczka@NOSPAMinteria.pl> napisał w wiadomości
news:dm273n$rab$1@news.interia.pl...

> Witam. Kilka dni nie pisałem. W tym czasie przerobiłem wszelkie
> konfiguracje sprzętowe. Dysk 40GB zostawiłem na primary master.
> Nagrywajkę i drugi dysk sprawdzałem we wszystkich konfiguracjach.
> Doszedłem do wniosku, że mój komp nie będzie działał z dwoma
> dyskami i tyle. Zmieniłem taśmy bo myślałem że to ich wina.
> Niestety to nie pomogło. Wywaliłem kieszeń i podpiąłem dysk
> bezpośrednio pod taśmę. To samo. Dysk w biosie jest wykrywany, w
> dosie działa w windowsie nie. Myślę, że w tym momencie to chyba
> będę musiał się przenieść na pl.comp.pecet, bo sądze, że nie jest
> [...]

Próbowałeś wyłączyć wykrywanie napędów w BIOS-ie? System go nie
potrzebuje, bo on z BIOSu korzysta tylko przy ładowaniu się z dysku
systemowego, a resztę napędów sam sobie znajduje. Ponadto ustaw na
sztywno zworki "master/slave" i "master only/normal" na każdym napędzie.
No i oczywiście nie zapomnij uaktualnić BIOS-u na płycie głównej, a
także w nagrywarce!

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/