Aspekt prawny

Autor: <sinc_at_interia>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 20:37:05 MET

Witam
Mam pytanie dotyczace aspektu prawnego korzystania z licencjonowanego
oprogramowania np ms windows 2000.
Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuacje, ze moja babcia
kupiła sobie komputer z preinstalowanym przez reselera
systemem Windows 2000 professional.
W wyniku dziury systemowej do jej komputera wdarł się
wirus, ktĂłry w brew jej woli niczym NTSwitch
przełączył jej system w tryb server bez jej woli i zgody.
Oczywiście jak sie domyslacie babcia nie jest zbytnio oblatana
i nie wie że coś sie zmieniło. Waszym zdaniem podlega karze?
I drugie pytanie.
Zauważa zmianę ale sama nie jest w stanie dokonać reinstalacji/przywrócenia
systemu
Musi zapłacić za naprawę?
Czyli skoro licencjodawca może wyłaczyć odpowiedzialność za
działanie produktu to czy licencjobiorca tez może taka odpowiedzialność
wyłaczyć?

--
Pozdrawiam
SinC