Re: Aspekt prawny

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 23:14:07 MET

Użytkownik "sinc@interia" <sinc@spamfilter.interia.pl> napisał w
wiadomości news:dl84l3$ad5$1@news.onet.pl...
> Witam
> Mam pytanie dotyczace aspektu prawnego korzystania z
> licencjonowanego oprogramowania np ms windows 2000.
> Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuacje, ze moja babcia
> kupiła sobie komputer z preinstalowanym przez reselera
> systemem Windows 2000 professional.
> W wyniku dziury systemowej do jej komputera wdarł się
> wirus, który w brew jej woli niczym NTSwitch
> przełączył jej system w tryb server bez jej woli i zgody.
> Oczywiście jak sie domyslacie babcia nie jest zbytnio oblatana
> i nie wie że coś sie zmieniło. Waszym zdaniem podlega karze?

Biorąc pod uwagę, że ostatnio skazano jakiegoś dziadka tylko za to, że
synalek ściągał mp3-ki z nielegalnych serwerów, to i owszem - można
babcię ukarać ;-).

> I drugie pytanie.
> Zauważa zmianę ale sama nie jest w stanie dokonać
> reinstalacji/przywrócenia systemu
> Musi zapłacić za naprawę?

A kto inny miałby niby za tę naprawę zapłacić? ;-).

> Czyli skoro licencjodawca może wyłaczyć odpowiedzialność za
> działanie produktu to czy licencjobiorca tez może taka
> odpowiedzialność wyłaczyć?

Jedno proste pytanie - kto ponosi odpowiedzialność za wypadek
spowodowany samochodem? Jego producent, czy też użytkownik?
(pomijam tu kwestiÄ™ ew. wad fabrycznych auta)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/