Re: Jaka różnica między Home a Prof

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sat 15 Oct 2005 - 16:24:14 MET DST

http://www.microsoft.com/poland/windowsxp/porownanie.asp

> Dotychczas miałem 98 i w
> zupełności wystarczał. Ale ze względu na zakup sprzętu do którego nie ma
> driverów pod 98, muszę kupić nowszy system. Szukałem na stronach sprzedawców,
> ale poza zachwytami nad nowymi wspaniałymi możliwościami, funkcjami które były
> świetne a teraz są jeszcze bardziej rozwinięte itp. marketingowym bełkotem nie
> widzę konkretów.

Bo ich niestety nigdzie nie podają. Ciesz sie wogóle ze masz wybór. Ja
miałem - XP Home do laptopa ;( Zapłaciłbym za Prof... a tu home trzeba ;(

> Czy do zwykłej pracy biurowej

tak

> i udostępniania plików i

Udostepnianie tak - ale wszystkim. Nie licz na łatwe zarządzanie
udostępnionymi plikami (ten user ma ten katalog i tu jakies pliki, a ten
musi podac hasło i ma to read-only a temtego nie...). Albo wszsycy
wszystko albo nikt nic.

Aha - w home jest chyba limit na 2 (nie pamietam) sesje przez lan
jednoczescie.

> internetu dwóm innym userom nie wystarczy Home ?

Chyba tak, ale nie sprawdzałem.

> czy instalując proffesional
> poczuję jakąś wielką różnicę (w stosunku do home) ?

Jesli bedziesz uzywal tylko do tego co napisales - to nie.

Jeśli udostepnainie plików jest dla Ciebie istotne, a chcesz Home (co by
nie bylo - jest tanszy) to poczytaj to:

http://banita.pl/konf/smbudostwinxp.html

Co prawda w Home każdy user logujący się przez sieć traktowany jest jako
gość, ale mozesz od niego hasła wymagac; ewentualnie pliki dać
read-only, itp.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \