Re: pagefile.sys na montowalnym dysku

Autor: s8y <bszwj_at_gazeta.pl>
Data: Sat 08 Oct 2005 - 00:06:20 MET DST

> Takie zestawienia i ja widziałem, ale one dotyczyły normalnego
> korzystania z systemu plików, a nie szybkości dostępu do pojedynczego
> pliku - który na dodatek jest plikiem bardzo specyficznym, bo
> adresowanym przez procesor w zupełnie odmienny sposób niż pozostałe.

owszem ale system plikow taki sam -bardziej skomplikowany i na 100% rzutuje
to na szybkosc odczyt/zapis na dysku. np: RAID5 jest super ale zapis na nim
trwa dluzej niz
na mirror czy striped volume czy wogole basic drive.

> A, o to Ci idzie. I owszem, w pewnym sensie masz rację. Można nadać
> prawa dostępu do partycji pośrednio poprzez nadanie praw do katalogu
> nadrzędnego w którym została ona podmontowana, skutek będzie taki jak
> tego oczekujesz. Przynajmniej jeśli chodzi o samo wejście na partycję,
> bo później już oczywiście żadne prawa dostępu działać nie będą.

No i wystarczy. Dostep do partycji/katalogu ma tylko ten kto powinien.

> Przecież wystarczy przypisać mu tylko stały rozmiar...

Jezeli twoj plik wymiany bedzie na jedynej pofragmentowanej partcji to sa
duze szanse ze tez bedzie
we fragmentach (nawet jezeli przypiszesz mu staly rozmiar) i zarzadasz
czyszczenia pliku
przy kazdym wylaczeniu/restarcie komputera. Nawet defragmentacja bardzo nie
pomoze bo
system gdzies musi zrzucac pozbierane fragmenty wiec swap jest niemobilny bo
uzywany przez proces.