Re: pagefile.sys na montowalnym dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 07 Oct 2005 - 00:36:58 MET DST

Użytkownik "s8y" <bszwj@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:di452o$o1u$1@inews.gazeta.pl...

> a jakie sa wiarygodne??

Jakieś kryteria wiarygodności trzeba zachować. Ja nie wierzę we
wszystko, co piszą w Internecie.

> kiedys widzialem jakies zestawienia
> wydajnosci i przyjalem ze przy duzo wiekszym
> skomplikowaniu/rozbudowaniu NTFS niz FAT32 ma to jakies logiczne
> wytlumaczenie ale faktycznie nie wnikalem czy
> jest wiarygodne

Takie zestawienia i ja widziałem, ale one dotyczyły normalnego
korzystania z systemu plików, a nie szybkości dostępu do pojedynczego
pliku - który na dodatek jest plikiem bardzo specyficznym, bo
adresowanym przez procesor w zupełnie odmienny sposób niż pozostałe.

> jezeli jest to dysk logiczny to raczej bym polemizowal. Jezeli
> podmontujesz dysk FAT32 jako katalog to mimo wszysto bedziesz w
> stanie korzystac z dobrodziejstw NTFS

A, o to Ci idzie. I owszem, w pewnym sensie masz rację. Można nadać
prawa dostępu do partycji pośrednio poprzez nadanie praw do katalogu
nadrzędnego w którym została ona podmontowana, skutek będzie taki jak
tego oczekujesz. Przynajmniej jeśli chodzi o samo wejście na partycję,
bo później już oczywiście żadne prawa dostępu działać nie będą.

> jezeli partycja jest podmontowana jako %windir%\system32\costam\
> bronione ntfs ->Access denied to raczej sie nie zdarzylo (no ale
> faktycznie nie probowalem c:\tu_kliknij\ )

Czyli drażni ich niedostępna literka, katalog już nie?
(żartuję oczywiście ;-))

> Z innych dobrodziejstw izolacji swap na innej partycji moze byc brak
> fragmentacji pliku stronnicowania

Przecież wystarczy przypisać mu tylko stały rozmiar...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/