Re: AD, DNS oraz DHCP

Autor: Marcin - <redox_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Wed 05 Oct 2005 - 18:16:55 MET DST

> 1. Serwer DHCP nie musi byc koniecznie tym samym co "rozprowadza"
> internet w sieci. Serwer DHCP przydziela tylko adresy IP. Jezeli masz
> serwer DHCP na WIndows 2003 a router udostepnia lacze to po prostu w
> opcjach zakresu jako Gateway podajesz adres routera i tyle
>
> 2. Nie wiem gdzie czytasz ale nic nie wymusza stosowanie serwera DNS i
> DHCP na jednym komputerze

Faktycznie moze troche uproscilem sprawe ale juz prostuje.
ad1. Z tym sie zgadzam ze "rozprowadzanie" netu po sieci nie ma nic wspolnego
z DHCP jednak z gory uwazam ze server DHCP i router (ktory rozprowadza necik)
to bedzie jedno. Myslalem takze nad ustawieniem gateway majac dhcp na
win2003serv i nic nie bylo zle gdyby nie to ze nie ufam zbytnio produktom
microsoftu w dziedzinie gdzie sa lepsi od niego - cisco (router).
Piszac wprost niechce aby "rozkladajacy" sie server win 2003 (nie daj boze)
ale takie rzeczy sie zdarzaja szczegolnie M$. polozyl mi cala siec, nagle
brak servera DHCP. Inaczej piszac prawdopodobienstwo ze padnie router niz
windows jest duzo mniejsza oraz odtworzenie konfiguracji routera (backupa) to
kwestia paru chwil.
Chociaz im dluzej nad tym mysle to mam wieksze watpliwosci co do mojego
rozwiazania. Moze ktos poda argumenty ktore rozwieja moje watpliwosci.
Jestem otwarty na konstruktywna krytyke, propozycje rozwiazan.

ad2. W sposob bezposredni na pewno nie jest nigdzie napisane, aczkolwiek
wiekszosc literatury z gory zaklada takie rozwiazanie. Dobrze ze wskazuja
pewne rozwiazania ale cisza gdy ktos robi to inaczej niz zakladaja autorzy
jednej czy drugiej ksiazki. (Moze kupuje zle ksiazki) Ktos ma lub zna ciekawa
literature na ten temat prosze o tytul a z checia zakupie.

Pozdr.
Marcin