Re: AD, DNS oraz DHCP

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 05 Oct 2005 - 14:57:48 MET DST

Marcin - wrote:
> Witam
>
> Na jakie problemy i utrudnienia musze sie przygotowac majac AD i DNS na
> serwie win2003 std. a server DHCP na routerze rozprowadzajacym necik.
> Chce podkreslic ze nie zamierzam stosowac servera DHCP na win2003 serv. z
> prostego powodu. Nie chce aby server "rozprowadzal" internet na sieci. Od
> tego mam router.
> Im wiecej czytam na temat AD to widze ze praktycznie wymuszone jest
> stosowanie serva DNS i DHCP na jednym kompie.
> Moze jest cos o czym niewiem w tej kwestii.

bez obrazy ale chyba nie wiesz jak to do konca dziala wszystko.

1. Serwer DHCP nie musi byc koniecznie tym samym co "rozprowadza"
internet w sieci. Serwer DHCP przydziela tylko adresy IP. Jezeli masz
serwer DHCP na WIndows 2003 a router udostepnia lacze to po prostu w
opcjach zakresu jako Gateway podajesz adres routera i tyle

2. Nie wiem gdzie czytasz ale nic nie wymusza stosowanie serwera DNS i
DHCP na jednym komputerze

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl