Re: Jak bezpoleśnie ponownie wpisać się do domeny bez udziału serwera?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 29 Sep 2005 - 14:38:10 MET DST

dobrov0 wrote:
> Ok. Straciłem już nadzieję. Przelano na klawiaturę morze liter a pytanie
> stoi bez odpowiedzi. Co do doczytywania: interesuje mnie to nie dlatego,
> że zamierzam (broń Boże!) zostać adminem tylko dlatego, że jestem
> ogólnie ciekawy świata i często pytam "dlaczego" na tematy związane z
> najróżniejszymi dziedzinami. Nie interesuje mnie to na tyle by wywalić kasę
> za podręcznik adminisratora a potem stracić kupę czasu na jego
> przestudiowanie.

No tak ale skoro cie to nie interesuje to jak ci to wytlumaczyc? DOdanie
konta komputera do domeny nie jest tym samym co dodanie konta pocztowego
w OE - jezeli uzywasz takiej analogii i probujesz zrozumiec to w ten sam
sposob to od reki brniesz w slepy zaulek -> brniesz tam bo nie masz
wiedz - OK, nie masz ochoty jej nabyc - tez OK.

Konto komputera musi zostac uwierzytelnione w domenie zeby ten komputer
mogl korzystac z jej zasobow -> musi miec tam haslo itp. Jako taki
posiada tez pewne uprawnienia w domenie. Zeby nie bylo tak ze kazdy doda
sobie taki komputerk i bedzie robil co chcial z niego w domenie to jest
do tego potrzebne odpowiednie uprawnienie, ktore posiada administrator.

Jezeli teraz uzytkownik odlaczy komputerek do domeny to znaczy ze cos
sie stalo zlego z komputerkiem i admin moze utracic do niego zaufanie ->
   nie mowiac juz o tym ze komputerek moze zgubic swoje haslo i takie
tam. I wlasnie zeby nie bylo ze taki "brudny" komputer sam sie podlaczy
to musi to zrobic admin.

To ze udalo ci sie odtworzyc system z punktu odyzskiwania to nie jest
zadne obejscie. To po prostu mechanizm ktory jest i mozna z niego
korzystac. Przywracajac system przywrociles go do stanu w jakim znala go
domena.

To ze nie powinienes miec uprawnien administratora na tym komputerze to
juz inna sprawa i to jak sobie to ludzie poukladali w organizacji.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl