Re: Pomocy! Zapsułem XP podczas instalacji GRUBa :(

Autor: Arek <arcady22WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 18:12:37 MET DST

> Jest ważne.
>
> Napisz mi proszę, jakim poleceniem instalowałeś Gruba. Innymi słowy, o
> który Stage idzie. Do tej pory zakładałem, że idzie o Stage1, który ma
> tylko 512 bajtów i nie może nic więcej uszkodzić poza samym
> bootsektorem partycji; ale jeśli jest inaczej - czyli jeśli instalator
> Gruba nadpisał więcej sektorów łącznie z pierwszą tablicą FAT - to
> pozostaje użycie jakiegoś programu do odzyskania danych. Na przykład
> darmowego PC Inspector File Recovery http://www.convar.de .

Grub był instalowany polecenie:
 Setup (hd0,0)

Typ partycji w/g linuxowym oznaczeń "0C"

> Tym, że TestDisk wygenerował nowy bootsektor i jest gorzej (cokolwiek
> by to miało znaczyć),

Znaczy to dokładnie tyle, że wcześniej przeglądałem zawartość tej partycji pod
linuxem, dosem. Teraz tego nie mogę zrobić.

> nie przejmuj się specjalnie - PC Inspector sobie
> poradzi, bo Twoje dane dalej leżą sobie bezpiecznie na dysku. Ale w
> sumie powinieneś był zrobić kopię tego sektora przed jego nadpisaniem.
>
> Na partycji FAT32 kopia bootsektora leży w 6.tym sektorze. Być może
> Grub i ją nadpisał, a to źle rokuje...

Po tej omyłkowej instalacji, miałem ciągle dostęp do plików na tej partycji.
Pod odbudowie sektrora dla tej partycji już go nie mam :(

Układ partycji na dysku się nie zmienił. Do plików na pozostałych partycjach
jest ciągle mam dostęp. Oczywiście oprócze tej dla której zrobiłem odbudowę BS.

Probowałem jeszcze polecenia "Orginal BS", ale to nie pomogło.

--
Pozdrawiam, Arek